Dienstencheque

U wilt: Uw inwoners langer thuis laten wonen. Ondersteuning beter afstemmen op de wensen van uw inwoners. Mensen met een uitkering weer richting de arbeidsmarkt laten  bewegen. Besparen op uw uitgaven voor dure uitkeringen en voorzieningen. De participatiemaatschappij bevorderen. Wij bieden de oplossing: de Dienstencheque: een waterdicht en uniek systeem om uw ondersteuning aan uw burgers beter en goedkoper te organiseren.

Bewezen besparen

De Alfacheque is in ons land de voorloper van de Dienstencheque, alleen beperkt de Alfacheque zich tot ondersteuning voor ‘Hulp bij huishouding. De Alfacheque heeft zich als faciliteit bewezen, met een besparing van bijna 30% per geleverd zorguur. Bij een juiste implementatie en inzet zal de Dienstencheque deze besparing ten minste evenaren.

Het concept

U bepaalt als gemeente zelf welke doelgroepen in aanmerking komen voor de Dienstencheque. De Dienstencheque kunt u uiteraard inzetten voor inwoners met een Wmo-indicatie, maar ook voor inwoners zonder indicatie die u graag langer thuis wilt laten wonen.

Per vastgesteld ondersteuningsuur ontvangt uw cliënt een cheque. Uw cliënt bepaalt zelf waarvoor hij of zij de cheques inzet. Hierbij kunt u denken aan inzet voor:

  • hulp bij huishouding;

  • klussen in en om het huis;

  • maaltijden;

  • boodschappen doen;

  • financiële administratie.

De financiële afwikkeling vindt plaats op basis van de door de zorgverlener ingediende cheque. U kunt ervoor kiezen om de administratieve afwikkeling zelf de doen, maar ook dit kunt u aan ons uitbesteden.

De uitvoering van de ondersteuning kan natuurlijk ook prima worden gedaan door uw inwoners in de Wwb, de Wgs en de Wsw. Dit maakt het mogelijk om een extra bezuinigingsslag te maken en uw inwoners in korte tijd dichter bij de arbeidsmarkt te krijgen.

Drie keuzepakketten

BMC en Databyte stelden drie keuzepakketten voor u samen. U leest er meer over in de informatiebrochure.Om een succesvolle implementatie van het beleidsconcept van de Dienstencheque te garanderen zet BMC graag een ervaren projectleider voor u in. Wij garanderen hiermee een strak proces, met een korte doorlooptijd, zonder extra inspanningen van uw kant. De projectleider werkt op basis van een door u geaccordeerd projectplan gedurende tien weken drie dagen per week exclusief aan uw project.

Download de leaflet

Meer informatie

Voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak kunt u contact opnemen met Han Meiberg, business unit manager Sociaal Domein, via telefoonnummer 06-24863390 of per e-mail naar han.meiberg@bmc.nl. U kunt ook gebruik maken van onderstaand contactformulier.

Contact

Wat zijn uw gegevens?
Waar zal het gesprek over gaan?