5 jul 2017

BMC over veranderend learning & development landschap in consultancy

Bron: Consultancy.nl

Het nieuwe normaal in de consultancymarkt zorgt ervoor dat adviesbureaus geconfronteerd worden met nieuwe learning & development thema’s. Ook de manier waarop ze tegemoet komen aan de behoeftes van adviseurs en staf is aan verandering onderhevig. Marije Doornekamp, manager BMC Ontwikkelcentrum, en Dionne van der Straten, ontwikkelmanager binnen BMC, bespreken de impact van het veranderende landschap op professionele ontwikkeling, delen hun visie op leren en ontwikkelen en geven inzicht in hoe het advies- en detacheringsbureau voor de publieke sector gebruik maakt van Studytube.

Ervaren jullie dat de consultancy business en de manier van advies geven door de jaren heen veranderd is?

Van der Straten: “De afgelopen tien jaar is de consultancy business in alle marktsegmenten in beweging gekomen. Voorheen kon je als consultancybedrijf best goed voor de markt uitlopen en inschatten wat er aan zat te komen. Daar ontwikkelde je producten en features op, om de markt daarin vervolgens mee te nemen. Nu verandert de wereld zo snel, dat je als organisatie of adviesbureau het antwoord niet alleen kunt voorkauwen. Je staat samen met je klanten te kijken naar een onbekende wereld en stapt daar samen in.”

Doornekamp: “Ik denk dat de integraliteit daarom steeds belangrijker wordt. Om het even plat te slaan, vroeger deed je onderzoek, gaf je een advies en vertrok je weer. Tegenwoordig ontwikkel je het advies steeds meer samen met de klant, om het vervolgens te toetsen en waar nodig bij te sturen. Je staat steeds meer naast elkaar en zit met elkaar om de tafel. Hoewel wij bij BMC altijd al naast het advies ook de implementatie verzorgden, merk je wel dat dit alleen maar meer speelt en steeds belangrijker is.”

Lees hier het volledige artikel

Meer informatie

Voor meer informatie of een (vrijblijvende afspraak) kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer (033) 496 52 00 of via het contactformulier.