23 okt 2018

BMC voert marktonderzoek uit voor Historisch Centrum Overijssel

door Hinke Stallen, adviseur

Door de digitalisering van archieven trekken archiefinstellingen online steeds meer bezoekers. Deze ontwikkeling vraagt om aanpassing van hun dienstverlening. Het Historisch Centrum Overijssel (HCO) schakelt hierbij de hulp in van BMC.

Niet alleen de wijze waarop onlinebezoekers gebruikmaken van de diensten van archiefinstellingen verandert. Minister Arie Slob heeft aangekondigd dat ook de Rijksarchieftaken zullen veranderen. Deze zullen meer dan voorheen centraal worden uitgevoerd. De overheid zet in op digitaal werken met uniforme software en landelijke systemen. Verder signaleren archiefdiensten dat de belangstelling voor geschiedenis en erfgoed groeit.

Voor het Historisch Centrum Overijssel (HCO), het kennis- en informatiecentrum voor de cultuurhistorie van Overijssel, is deze veranderende context aanleiding om te verkennen welke kansen er liggen. Het HCO wil onderzoeken met welke partijen en op welke wijze zij kunnen samenwerken om ook in de toekomst de cultuurhistorie van Overijssel beter te ontsluiten voor een groter publiek.

Het HCO heeft BMC gevraagd een marktonderzoek uit te voeren naar mogelijke samenwerkingsverbanden. Daarnaast gaat BMC in gesprek met stakeholders op zoek naar producten en diensten die kansrijk zijn in de toekomst.

Meer informatie

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van marktonderzoek of wilt u achterhalen waar er kansen liggen voor uw organisatie?

Neem dan contact op met Marco van Vulpen, partner Cultuur en Erfgoed, via telefoonnummer 06 - 46 43 58 30 of per e-mail naar marco.van.vulpen@bmc.nl, of met senior adviseur en onderzoeker Hinke Stallen, via telefoonnummer 06 - 20 70 22 23 of per e-mail naar hinke.stallen@bmc.nl.

> Ga terug naar werkveld Cultuur en Erfgoed

Gerelateerde artikelen

Contact

Wat zijn uw gegevens?
Waar zal het gesprek over gaan?