‘Gezond Thuis’, een dienst gericht op Zorg op Afstand

De zorgorganisatie Careyn zet door middel van ‘Gezond Thuis’ beeldschermzorg in bij de dienstverlening. Deels dient dit ter ondersteuning van het zorgproces, maar ‘Gezond Thuis’ biedt ook mogelijkheden tot digitaal sociaal contact door bijvoorbeeld beeldbellen, tot het digitaal spelen van spelletjes en tot het ophalen van informatie.

Ik heb elke dag iets om naar uit te kijken sinds ik “Gezond Thuis” heb. Ik heb nieuwe contacten gelegd en ik vermaak me een stuk beter dan ervoor.

De ambitie is dat dit product kan bijdragen aan preventie en sociaal welzijn en ervoor kan zorgen dat cliënten langer in hun eigen omgeving kunnen blijven. Beeldschermcontact kan zowel met de formele zorg als met het informele netwerk plaatsvinden (vrijwilligers, familie, mantelzorgers) en contact digitaal gemakkelijker dichterbij brengen.

BMC heeft Careyn bij de implementatie van dit project ondersteund door het vergroten van draagvlak bij zorgverleners (doel: meer gebruikmaken van beeldschermzorg in de zorg), het vergroten van het aantal gebruikers, een toename van de functionele mogelijkheden van het product en het bepalen van content en mogelijkheden in samenspraak met gebruikers, zowel zorgverleners als (potentiële) zorggebruikers en hun familieleden.

We hebben hiervoor innovatie en verbetersessies ingezet door gebruik te maken van de Slimmer Werken-methodiek (sociale innovatie). Professionals zijn dit product meer in hun werkprocessen gaan inzetten. Ze gebruiken beeldschermzorg en informele netwerken om de zorg rondom de cliënt te organiseren en zo de regie van de cliënten te vergroten.

Meer informatie

Voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak kunt u contact met ons opnemen via het onderstaande contactformulier of telefonisch via (033) 496 52 00.

Contact

Wat zijn uw gegevens?
Waar zal het gesprek over gaan?