15 mrt 2022

Hans du Prie treedt toe als partner Jeugd en Onderwijs bij BMC

Per 14 maart is Hans du Prie gestart als partner Jeugd en Onderwijs bij BMC. Hij gaat zijn kennis en ervaring met name inzetten om met zijn BMC-collega’s oplossingen te zoeken voor uitdagingen in de jeugdzorg en het speciaal onderwijs.

Hans du Prie was hiervoor bestuursvoorzitter van iHUB, een organisatie die jeugdzorg, speciaal onderwijs en jeugd-ggz geïntegreerd onder één dak aanbiedt. Hij weet daardoor als geen ander voor welke uitdagingen de jeugdzorg en het onderwijs staan. Bij BMC gaat hij zich inzetten voor een betere verbinding tussen onderwijs en jeugdzorg, het vergroten van kansengelijkheid voor kinderen en het zoeken naar oplossingen voor de financiële uitdagingen in de jeugdzorg.

Ondernemerschap en inhoudelijke betrokkenheid

BMC is trots Hans du Prie te mogen verwelkomen als partner. Masja Schuyt, concerndirecteur en directeur Jeugd en Onderwijs bij BMC: ‘Hans’ carrière kenmerkt zich door ondernemerschap, inhoudelijke betrokkenheid en het creëren van kansen. In deze uitdagende tijden voor de jeugdzorg en het (speciaal) onderwijs zijn Hans’ kennis en ervaring van onderscheidende waarde voor BMC en onze opdrachtgevers.’

Op zoek naar inhoudelijke oplossingen

Hans du Prie ziet ernaar uit om met BMC-collega’s uit de verschillende sectoren aan de slag te gaan. ‘We staan voor enorme uitdagingen in de jeugdzorg en het onderwijs. En hebben tot nu toe vaak de oplossing gezocht in modellen en systemen. Met soms als gevolg dat de ziel uit de sector lijkt te verdwijnen. We hoeven niet alles overboord te gooien, maar moeten meer op zoek naar pragmatische, waardengedreven, inhoudelijke oplossingen. Ik vind het geweldig dat BMC hiervoor wil gaan.’

Ruime ervaring

Naast zijn werk voor BMC is Hans du Prie lid van de raad van commissarissen van Stichting RegioPlus. Dit samenwerkingsverband van regionale werkgeversorganisaties in zorg en welzijn zoekt met zorgorganisaties naar oplossingen voor arbeidsvraagstukken in de sector. Daarnaast adviseert hij @ease, een vrijwilligersorganisatie voor jeugd-ggz, en verzorgt hij opleidingen en trainingen voor bestuurders, schooldirecteuren en jonge ondernemers in Suriname.

Ruud Berendsen PR Manager & Woordvoerder 06 - 57 09 05 98