27 jul 2018

Programmamanagement dienstverlening De Bilt

Inwoners en bedrijven kunnen in De Bilt rekenen op continu beschikbare dienstverlening van goede kwaliteit en met een voorspelbare afhandeling. Zij kunnen zoveel mogelijk zaken zelf regelen met personen en organisaties die hen verder kunnen helpen. Een grote toegankelijkheid is vooral met betrekking tot vragen in het sociaal domein van groot belang. Zowel digi-beginners als mensen met een behoorlijke digi-vaardigheid worden goed bediend.

De gemeentelijke dienstverlening is in De Bilt in een paar jaar tijd op een hoog plan gekomen. De balie-dienstverlening scoort gemiddeld beter dan vergelijkbare gemeenten. Toch zijn er verbetermogelijkheden voor met name de dienstverlening aan ondernemers. Bovendien is het digitale kanaal (de website) niet voor iedereen goed toegankelijk is. De gemeente wil haar visie en de digitale infrastructuur moderniseren.

De gemeente De Bilt heeft BMC gevraagd hier inhoudelijk en procesmatig invulling aan te geven in de vorm van het verzorgen van het programmamanagement. Ze vraagt een moderne visie, die verder gaat dan de bekende ‘burgerzaken’ dienstverlening. Proces, organisatie en techniek dienen voorbereid te worden op de doorontwikkeling van toegankelijke, goede en voorspelbare dienstverlening. De Bilt wil met haar dienstverlening mensen en bedrijven verder helpen, en met een efficiënte uitvoering ruimte creëren voor persoonlijk contact wanneer dat nodig is.

BMC ontwikkelde aan de hand van landelijke prioriteiten en gemeentelijke ambities een nieuw visie-model voor moderne dienstverlening. Het legt de verbinding tussen de behoeften en verwachtingen van de ‘klant’ en de inhoudelijke activiteiten en projecten waarmee medewerkers en management bijdragen aan de realisatie van de visie. Daarnaast ontwikkelde de gemeente met behulp van BMC een aanbesteding voor de modernisering van het digitale kanaal.

Meer informatie

Voor meer informatie of een vrijblijvende afspraak kunt u contact opnemen met senior adviseur Rob van 't Zand via telefoonnummer 06-10588423 of per e-mail naar rob.van.t.zand@bmc.nl. U kunt ook gebruik maken van onderstaand contactformulier.

PRAKTIJKCASE BURGERZAKEN

Contact

Uw privacy is belangrijk voor ons. BMC gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement