23 jul 2020

BMC introduceert opleidingscentrum voor professionals in de publieke sector

BMC, adviesbureau in het publieke domein, introduceert een nieuw opleidingscentrum voor professionals in de publieke sector. In de gehele sector zijn veel ontwikkelingen gaande, die vragen om nieuwe vaardigheden, het aanscherpen van kennis en een nieuwe focus op huidige en toekomstige, complexe opgaven. De adviseurs van BMC zijn werkzaam in het veld en brengen hun specifieke kennis nu ook via opleidingen en trainingen naar de markt. Met dit externe aanbod wil BMC de publieke sector helpen te verbeteren. De eerste opleidingen gaan in september 2020 van start.

Complexe opgaven

Binnen de breedte van het publieke domein speelt een groot aantal complexe opgaven: van Big Data en digitalisering, de energietransitie, duurzaamheid en de Omgevingswet tot continue transformaties in het onderwijs, jeugdproblematiek, nieuwe vormen van financieren en verdere decentralisatie. Deze opgaven vragen om krachtige en authentieke professionals met actuele kennis, vaardigheden en het vermogen om onder nieuwe omstandigheden snel en effectief gedrag te ontwikkelen en toe te passen.

Breed aanbod

BMC biedt voor deze professionals een breed aanbod van opleidingsactiviteiten. Dit varieert van inhoudelijke trainingen op gebied van HRM, financiële bedrijfsvoering en jeugdzorg (SKJ geaccrediteerd) tot vakgebiedoverstijgende vaardigheden en persoonlijk leiderschap. Vanaf heden is inschrijving voor de eerste selectie opleidingsactiviteiten mogelijk. Deze selectie wordt in de komende periode uitgebreid naar ruim 50 trainingen en opleidingen.

Trainers met kennis van de dagelijkse praktijk

BMC werkt met trainers die als geen ander de dagelijkse praktijk van de professionals kennen. Naast hun rol als trainer, werken zij namelijk als adviseur bij organisaties met publieke taken. Alle trainers zijn geschoold in het trainersvak en beschikken over de juiste didactische vaardigheden en zetten verschillende werkvormen in om professionals in de publieke sector verder te helpen. Dit gebeurt in zowel klassikale bijeenkomsten en workshops als online (via e-learning).

Samen naar beter

BMC draagt al 34 jaar bij aan het realiseren van effectieve, krachtige oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Met advies dat anticipeert op nieuwe ontwikkelingen èn praktische implementatie. Om bij te dragen aan de kwaliteit van de publieke sector, wordt de kennis en expertise van BMC al jaren gedeeld middels in-company workshops, trainingen en opleidingen. Dit aanbod wordt nu uitgebreid voor individuele professionals in de publieke sector. BMC ziet ernaar uit om met deze uitbreiding van de dienstverlening verder bij te dragen aan de ontwikkeling van professionals binnen (semi-)overheidsorganisaties. Samen met hen maakt BMC het verschil: in het belang van de inwoner, de cliënt en de leerling.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie over BMC Opleidingen en trainingen op www.bmc.nl/opleidingen of neem bij vragen contact op via ontwikkelcentrum@bmc.nl of 033 - 445 90 94.