4 nov 2021

Webinar 'In 6 stappen een Cliëntervaringsonderzoek Wmo nieuwe stijl opzetten'

Donderdag 4 november, 12:00-12:45 uur
Door: Özlem Yalçin
& Wouter Witteveen
Kosten: deelname is kosteloos
Bij vragen kunt u contact opnemen met Özlem Yalcin of Wouter Witteveen.

De VNG heeft de regels voor het cliëntervaringsonderzoek Wmo (CEO Wmo) per 1 januari 2021 aangepast. Gemeenten moeten nog steeds een onderzoek uitvoeren onder hun Wmo-cliënten, maar mogen nu zelf de onderzoeksmethode bepalen. Dit is goed nieuws, omdat gemeenten zo de kans krijgen hun onderzoek in te richten op een manier die past bij hun eigen informatiebehoefte én die aansluit op de leefwereld van de individuele Wmo-cliënt. Maar het betekent ook flinke veranderingen in de werkwijze. Zo is bijvoorbeeld ook de wijze van het aanleveren van de bevindingen veranderd.

Wat betekenen de nieuwe regels nou eigenlijk voor uw gemeente? Wat zijn de mogelijkheden, en wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende mogelijkheden? En als je dit jaar het onderzoeksproces al anders hebt ingericht dan normaal; hoe kunnen de uitkomsten van het cliëntervaringsonderzoek dan in het nieuwe format gerapporteerd worden?

Om u hierbij op weg te helpen nemen Özlem Yalcin en Wouter Witteveen u tijdens het webinar op 4 november mee in de wereld van cliëntervaringsonderzoeken Wmo. 

Zie voor meer informatie ook het artikel 'Cliëntervaringsonderzoek Wmo nieuwe stijl: stappenplan voor gemeenten'.

Let op: het webinar vindt plaats via Google Meet en wordt opgenomen. Wilt u niet herkenbaar in beeld komen voor de andere deelnemers, zet dan uw camera dan uit en verberg/verander eventueel uw naam.

Aanmelden webinar 'In 6 stappen een cliëntervaringsonderzoek Wmo nieuwe stijl opzetten'

Foto

Stel uw vraag aan Özlem Yalçin

Sociaal Domein senior adviseur

Uw privacy is belangrijk voor ons. BMC gaat zorgvuldig om met uw persoonsgegevens, zie hierover meer in ons privacy statement

    Gerelateerde artikelen